Parliamentary Budget Office

  • Georgian (GE)
  • English (UK)
  • მთავარი
  • ჩვენ შესახებ
    • ჩვენი როლი და მანდატი
    • საერთაშორისო მარეგულირებელი ჩარჩო
    • ორგანიზაციული სტრუქტურა და ადამიანური რესურსები
    • პარტნიორი ორგანიზაციები
    • არქივი
  • ბიუჯეტის ანალიზი
    • ანგარიშგების პოლიტიკა
    • ბიუჯეტის კალენდარი
    • სახელმწიფო ბიუჯეტის კანონპროექტის მიმოხილვა
    • სახელმწიფო ბიუჯეტის შესრულების მიმოხილვა
    • ავტონომიური რესპუბლიკების რესპუბლიკური ბიუჯეტებისა და ადგილობრივი თვითმმართველი ერთეულების ბიუჯეტების მიმოხილვა
    • გაიგე მეტი შენი ქვეყნის ბიუჯეტის შესახებ
  • მაკროგარემოს ანალიზი
    • ანგარიშგების პოლიტიკა
    • მაკროეკონომიკური პროგნოზები
    • მაკროეკონომიკური გარემოს მიმოხილვა
    • მაკროეკონომიკური ინდიკატორები გრაფიკულად
  • ფინანსური გავლენის შეფასება
    • პარლამენტის საბიუჯეტო ოფისის როლი და მიდგომა
    • რეგულირების გავლენის შეფასება
  • კვლევები
    • კვლევითი საქმიანობის დაგეგმვა
    • კვლევითი პუბლიკაციები
    • თემატური პუბლიკაციები
    • ფისკალური შეფასების ანგარიშები
    • მეთოდოლოგიური განმარტებები
  • ჩვენი როლი და მანდატი
  • საერთაშორისო მარეგულირებელი ჩარჩო
  • ორგანიზაციული სტრუქტურა და ადამიანური რესურსები
  • პარტნიორი ორგანიზაციები
  • არქივი

ჩვენი როლი და მანდატი

  • დაბეჭდვა
  • ელ-ფოსტა

 

საქართველოს პარლამენტის საბიუჯეტო ოფისი წარმოადგენს პარლამენტის სისტემაში არსებულ დამოუკიდებელ ფისკალურ ინსტიტუციას, რომლის უმთავრესი მიზანია აღმასრულებელი ხელისუფლების ფისკალური პოლიტიკის დამოუკიდებელი და მიუკერძოებელი ანალიზით, კვლევითა და შეფასებით ხელი შეუწყოს საჯარო ფინანსების მართვაზე საპარლამენტო ზედამხედველობის გაძლიერებას და შესაბამისად, ფისკალურ მდგრადობას საშუალო/გრძელვადიანი პერიოდისათვის.


საქართველოს პარლამენტის საბიუჯეტო ოფისს არსებობის ხანგრძლივი ისტორია აქვს. საბიუჯეტო ოფისი პირველად 1997 წელს შეიქმნა, თუმცა 2005 წლიდან ოფისი ექვემდებარებოდა საქართველოს პარლამენტის საფინანსო-საბიუჯეტო კომიტეტს. საბიუჯეტო ოფისისათვის 2014 წელი გარდამტეხი ცვლილებებისა და გამოწვევების წელია. მიმდინარე წელს მნიშვნელოვანი ნაბიჯები გადაიდგა პარლამენტის საბიუჯეტო ოფისის საქმიანობის მარეგულირებელი საკანონმდებლო ბაზის სრულყოფისა და მისი საქმიანობის საერთაშორისო უკეთეს პრაქტიკასთან შესაბამისობაში მოსაყვანად. 2014 წელს განხორციელებული ცვლილებებით საბიუჯეტო ოფისის მარეგულირებელი საკანონმდებლო ბაზა მნიშვნელოვნად დაუახლოვდა ეკონომიკური თანამშრომლობისა და განვითარების ორგანიზაციის (OECD) მიერ დეკლარირებულ ძირითად პრინციპებს დამოუკიდებელი ფისკალური ინსტიტუციებისათვის: ოფისი ჩამოყალიბდა დამოუკიდებელ სტრუქტურულ ერთეულად, განისაზღვრა დამოუკიდებლობის გარანტიები, შეიცვალა ორგანიზაციული სტრუქტურა. არსებული ცვლილებების შემდგომ, პარლამენტის საბიუჯეტო ოფისი ანგარიშვალდებულია მხოლოდ საქართველოს პარლამენტის თავჯდომარის ხელმძღვანელობით შექმნილი სამეთვალყურეო საბჭოს წინაშე, რაც უზრუნველყოფს დამოუკიდებლობისა და ობიექტურობის გარანტიებს მის საქმიანობაში.
რეფორმის შემდგომ, მისი, როგორც დამოუკიდებელი ფისკალური ინსტიტუციის მანდატის შესაბამისად, პარლამენტის საბიუჯეტო ოფისის ძირითადი ფუნქციებია:

  • ბიუჯეტის დაგეგმვისა და ბიუჯეტის შესრულების მიმდინარეობის პროცესის, ბიუჯეტის კანონში შესატანი/შეტანილი ცვლილებების, აგრეთვე საჯარო სექტორის ფინანსური მართვის სისტემის ძირითადი ტენდენციების პერიოდული მიმოხილვა;
  • ფისკალური პოლიტიკის საკანონმდებლო დონეზე განსაზღვრულ ფისკალურ ლიმიტებთან და საშუალოვადიანი ფისკალური მდგრადობის კურსთან შესაბამისობის ანალიზი, აგრეთვე, საჭიროებისამებრ, საშუალოვადიანი პერიოდისათვის დამოუკიდებელი ფისკალური პროგნოზების მომზადება;
  • ფისკალური პოლიტიკისა და საჯარო სექტორის ფინანსური მართვის სისტემის ფუნქციონირებასთან დაკავშირებულ ცალკეულ საკითხებზე კვლევების მომზადება;
  • ეკონომიკური გარემოს ძირითადი ტენდენციების პერიოდული ანალიზი;
  • ბიუჯეტის დაგეგმვის პროცესში საბიუჯეტო აგრეგატების საფუძვლად გამოყენებული ოფიციალური მაკროეკონომიკური საპროგნოზო მაჩვენებლების საფუძვლიანობის შეფასება, აგრეთვე მოკლე და საშუალოვადიანი პერიოდებისათვის დამოუკიდებელი მაკროეკონომიკური პროგნოზების მომზადება;
  • მაკროეკონომიკურ გარემოსთან დაკავშირებულ ცალკეულ საკითხებზე კვლევების მომზადება;
  • პარლამენტის რეგლამენტის შესაბამისად, საკანონმდებლო ინიაციტივის წესით წარდგენილი კანონპროექტების განმარტებით ბარათში ფინანსური დასაბუთების სახით წარდგენილი ინფორმაციის შემოწმება წინასწარ განსაზღვრული და საჯაროდ ხელმისაწვდომი კრიტერიუმების შესაბამისად და შესაბამისი დასკვნების მომზადება;
  • არსებული დროითი და ადამიანური რესურსების გათვალისწინებით და დისკრეციული უფლებამოსილების ფარგლებში, მომთხოვნთან შეთანხმების საფუძველზე, კანონპროექტის შემუშავებამდე, შემუშავების პროცესში და განხილვის დროს პარლამენტის წევრთა შესაბამისი ფინანსური გათვლებით უზრუნველყოფა;
  • საჭიროების შემთხვევაში და არსებული დროითი და ადამიანური რესურსების გათვალისწინებით, პარლამენტის აპარატის მიერ შესაბამისი ინიციატივების რეგულირების გავლენის შეფასების პროცესის ხელშეწყობა.

 

პარლამენტის საბიუჯეტო ოფისის მარეგულირებელი ჩარჩოს შესახებ დეტალური ინფორმაციისათვის იხ. პარლამენტის საბიუჯეტო ოფისის დებულება.

 

საერთაშორისო პრაქტიკით დამოუკიდებელი ფისკალური ინსტიტუციების ფუნქციებისა და შესაბამისი მარეგულირებელი ჩარჩოს შესახებ დამატებითი ინფორმაციისათვის იხ. საერთაშორისო მარეგულირებელი ჩარჩო.

 

 

სიახლეები

პარლამენტის აპარატის თანამშრომლებისათვის საკანონმდებლო ინიციატივის ფინანსური გავლენის შეფასების სახელმძღვანელო პრინციპების თემაზე ტრენინგი ჩატარდა

პარლამენტის აპარატის თანამშრომლებისათვის…

30-09-2020

პარლამენტის მიერ კანონშემოქმედებითი საქმიანობის ეფექტიანად განხორციელების ფარგლებში, საკანონმდებლო ინიციატივების ფინანსური გავლენის შეფასების მექანიზმის შემდგომი დახვეწისა და მისი პრაქტიკაში დანერგვის ხელშეწყობის, კერძოდ, საკანონმდებლო ინიციატივების 

პარლამენტის აპარატის თანამშრომლებისათვის ფისკალური გარემოს შეფასებისა და მონიტორინგის თემაზე ტრენინგი ჩატარდა

პარლამენტის აპარატის თანამშრომლებისათვის…

30-09-2020

პარლამენტის მიერ საბიუჯეტო უფლებამოსილების ეფექტიანად განხორციელების ხელშეწყობის მიზნით პარლამენტის დარგობრივი კომიტეტების აპარატების თანამშრომლებისათვის ფისკალური გარემოს შეფასების ანალიზის შესაძლებლობების გაძლიერების მიმართულებით 

პარლამენტის აპარატის თანამშრომლებისათვის მაკროეკონომიკური გარემოს შეფასებისა და მონიტორინგის თემაზე ტრენინგი ჩატარდა

პარლამენტის აპარატის თანამშრომლებისათვის…

30-09-2020

პარლამენტის მიერ საბიუჯეტო უფლებამოსილების ეფექტიანად განხორციელების ხელშეწყობის მიზნით პარლამენტის დარგობრივი კომიტეტების აპარატების თანამშრომლებისათვის მაკროეკონომიკური ანალიზის შესაძლებლობების გაძლიერების მიმართულებით მიმდინარე წლის

 

 

ჩვენ შესახებ

ჩვენი როლი და მანდატი

ორგანიზაციული სტრუქტურა და ადამიანური რესურსები

პარტნიორი ორგანიზაციები

ანგარიშები/კვლევები

ბიუჯეტის ანალიზის მიმართულება

მაკროეკონომიკური გარემოს მიმოხილვა

კვლევები

კონტაქტი

რუსთაველის გამზ.8, კორპუსი C - 648.

საქართველო, თბილისი 0118.

ტელ/ფაქსი: 2 28-13-53

ელ-ფოსტა: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

  • Home
  • Contact